Linde Material Handlingu akutõstuki areng
Areng

50 aastat Linde Material Handlingu akutõstukeid

Aastanumbriks kirjutati 1971. John Lennon andis välja hümni „Imagine“ ja Ray Tomlinson saatis ajaloo esimese e-kirja. Samal aastal esitles Linde Hannoveri messil oma esimest elektrilist tõstukit E10 – E15. „Imagine“ sai surematuks hitiks ja e-post peamiseks sidevahendiks. Ka Linde akutõstukid teevad edukat karjääri. Algselt hallikasutuseks mõeldud sisepõlemismootoriga tõstuki heitgaasivabast alternatiivist sai peagi tänapäevase intralogistika oluline komponent ja Linde Material Handlingust akutõstukite segmendi turuliider.

Akutõstukid: samm-sammult täiuse suunas

Linde Material Handlingu 1982. a akutõstuk E12 – E18

1982. a akutõstuk E12 – E18

Pärast 1971. a muutub algselt nišitooteks mõeldud akutõstuk aina olulisemaks. Põhjuseks on suurte kaubaladude ja logistikakeskuste järsk levimus. Nende uute sõlmpunktide pidevalt kasvav kaubakäitlus nõuab paremaid, väga hea manööverdatavusega ja täpselt juhitavaid sisealade tõstukeid. Tehnilised uuendused võimaldavad järk-järgult vähendada tavalise sisepõlemismootoriga tõstukiga võrreldavat võimsusvahet. Akutõstukid jõuavad oma sisepõlemismootoriga kolleegidele kandevõime, tõstekiiruse ja käitlusjõudluse poolest üha lähemale.

Tänapäevast akutõstukit arendades on Lindel olnud alati sihiks tõstukite täiustamine. Tänu täpsuse ja manööverdatavuse suurenemisele on neid optimeeritud eelkõige sisealade jaoks. Seetõttu on juba esimestel mudelitel kahe veoteljele paigaldatud elektrimootoriga esiajam. See võimaldab tõstukitel pöörata täpselt veotelje keskmega. 1980-ndatel aastatel võtavad aschaffenburglased kasutusele elektrimootorite märksa täpsemat juhtimist võimaldava toiteelektroonika.

Linde Material Handlingu 1995. a akutõstuk E48

1995. a akutõstuk E48

1994. a varustatakse esimesed neljarattalised Linde akutõstukid uuendusliku kombineeritud juhtteljega. See võimaldab tõstukitel pöörata koha peal ja sõidukikontuuri sees. Vaid aasta hiljem turule tuleva Linde Load Controliga saab tõstemasti funktsioone juhtkangi abil tundlikult juhtida. Peagi kujuneb see valdkonna standardiks. 1999. a võtab Linde tooteportfelli esimese vahelduvvoolumootoriga ehk asünkroonmootoriga mudeli. Insenerid töötavad selle uue ajami jaoks välja oma toite- ja juhtmoodulid, millel on suurema jõudluse ja usaldatavuse ning välistingimustes kasutamine eelised. Mõlemad sõidumootorid koos tõstehüdraulika ning kõigi juhtkomponentidega moodustavad ühe väikse ja hooldusvaba koostu – kompaktse veotelje.

Järgmiseks verstapostiks on 2002. a üleminek vahelduvvoolumootoritele, mis viib paljude võimsusvahemikega Linde akutõstukid sisepõlemismootoriga tõstukitega samale tasemele.

Linde Material Handlingu akutõstuk E10 – E15

1971: stardipauk

E10 – E15 seeriana tuleb turule esimene Linde akutõstuk. Põhitunnused: kahemootorine esiajam, kahe pedaaliga juhtimine ja keskjuhthoob. Lisaks vähendab E10 – E15 kurvides automaatselt kiirust, mis on nüüdseks kujunenud valdkonna standardiks.

Linde Material Handlingu 1982. a akutõstuk E16

1982: maksimaalne mugavus

Linde parandab pidevalt ka akutõstukite mugavust. E12 – E18 on esmakordselt ergonoomiliseks optimeeritud juhikohaga, mille istet ja roolisammast saab seada täpselt juhile vastavaks.

Linde Material Handlingu 1994. a akutõstuk E25

1994: Maksimaalne manööverdatavus

Koos E20 – E30ga võtab Linde samaaegselt kasutusse kaks revolutsioonilist uuendust: kombineeritud juhttelg, mis võimaldab ka 4-rattalistel tõstukitel koha peal pöörata, parandab märgatavalt tõstukite manööverdatavust. Samal ajal hõlbustab uus kallutuskabiin ligipääsu tõstuki olulistele komponentidele, eriti akule.

Linde Material Handlingu 1995. a akutõstuk E14

1995: täielik kontroll

E14 – E20 seeriast alates võimaldab Linde Load Control tõstemasti funktsioonide elektrilist juhtimist. Tänu tundlikule juhtimisele saab uus tehnoloogia kiirelt tööstusstandardiks ja juurutatakse peagi ka Linde sisepõlemismootoriga tõstukitesse.

Elektrialased uuendused: pardaenergia

Uuel aastatuhandel tõuseb Linde E20 – E50 seeriaga akutõstukite Euroopa turuliidriks ja jätkab oma elektriliste mudelite tehnoloogia arendamist. Juba 2000. a alates saab tavalise pliihappeaku asendada vesinikupõhise kütuseelemendiga, mis on praegu seeriavalikuna saadaval kõigile Linde akutõstukitele.

Juba 2006. a astub Linde sammu edasi ja esitleb pardalaadijaga ja kompaktse veoteljega järgmist elektrilist sensatsiooni. Laadimiseks tuleb tõstuk vaid laadimiskaabliga vastavasse pistikupessa ühendada. Laadimisvõimsus kohandub automaatselt vastavalt akutüübile.

Linde Material Handlingu 2011. a akutõstuk E50

2011. a akutõstuk E50

Linde pardalaadija on üleilmne uudis. Lisaks pakub Linde kõneainet oma liitiumioonajamitega, mille uuenduslik tehnoloogia veenab parima turvakontseptsiooni ning tõstuki ja liitiumioonaku optimaalse integreerimisega.

2010. a 2–5-tonniste mudelitega toob Linde turule uued funktsioonid: veotelje vibratsiooni lahutamine, automaatselt rakenduv käsipidur, digitaalne akulaetuse näit ja optimaalset haardumist tagav veojõukontroll.

2006: maailma esimene pardalaadija

Seeria E12 – E20 toob 16 uut ülimoodsat tõstukivarianti. Esmakordselt pardalaadijaga ja sõidudünaamika seadistamisega.

2015: jõupakett

E60 – E80 seeriaga toob Linde turule äärmiselt võimsa akutõstuki, mis on kavandatud kuni kaheksatonniste koormuste turvaliseks käitluseks. Sellega jõuavad elektrilised tõstukid sisepõlemismootoriga mudelitele järele ka suurema kandevõime klassides.

2016: Vaba vaatega ette

Roadster-mudelitega E20 – E35 R toob Linde turule esimese täielikult optimeeritud vaatega akutõstuki. Tänu ülalasuvatele kallutussilindritele pole tõstuktel A-piilarit tarvis. Selline konstruktsioon tagab juhile vaba vaate sõiduteele ning suurendab igapäevast tööohtust.

2017: liitiumiooni revolutsioon

Esimesed liitiumioontehnoloogiaga tõstukid E14 – E18 ION teevad tõstukipargi töö oluliselt paindlikumaks ja tõhusamaks, tagades mitme vahetusega töö korral olulised eelised.

2017: E12 – E20 on maailmameister

Lindel on põhjust tähistada: 2017. tuleb konveierilt E12 – E20 seeria 111 111. tõstuk. Oma mitmekülgsuse ja usaldusväärsusega on see akutõstuk omataoliste seas enimmüüdud ning ühtlasi maailma edukaim.

2018: Rohkem liitiumioontehnoloogiat kõigile

End õigustanud liitiumioontehnoloogia on nüüd E60 – E80 seerias saadaval ka kuni 8-tonnise kandevõimega tõstukitele.

Linde akutõstukile pole võrdset

Linde tõendab oma elektripädevust teisteski valdkondades: Linde E20 – E50 seeria originaalkomponentide alusel välja töötatud Elektro-Kart E1 püstitab 2011. a elektrikartide kiirenduse maailmarekordi, kiirendades 3,45 sekundiga 0 kuni 100 km/h ja maandudes otse Guinnessi rekordite raamatusse.

Linde Material Handlingu Elektro-Kart E1

Elektriline tulevik

Akutõstukitest ei saa enam üle ega ümber. Suureneva kulusurve, tiheda ajakava ja tellimustippude ettenägematuse tõttu ei saa nende püsivalt kasutatavate ja paindlikult rakendatavate tõstukiteta enam kuidagi. Siia lisandub tungiv vajadus heitgaasivabade ajamisüsteemide järele, mis võimaldavad üleilmse kliimakriisi taustal jätkusuutlikku intralogistikat.

Ökonoomsuse, turvalisuse ja ökoloogilise jalajälje poolest on akutõstukid juba ammu tuleviku materjalivoo vältimatu osa. Tänu pidevalt kasvavale suutlikkusele ja uuenduslikele energiasüsteemidele (nt liitiumioontehnoloogia) võivad need sisepõlemismootoriga tõstukeid vääriliselt asendada.

Linde tõendas seda selgelt juba 2015. aastal, kui turule tuli E60 – E80 seeria võimas, kuni kaheksatonnise kandevõimega akutõstuk.

Nüüdseks on Linde Material Handlingul selja taga pikk ja edukas akutõstukite ajalugu. Turu- ja uuendusliidritest Aschaffenburgi elektriekspertide nõuks pole pelgalt turu teenindamine, vaid selle jätkuv revolutsiooniline uuendamine. 2021. a keskel esitleb Linde Material Handling uut akutõstukite põlvkonda. Sarnaselt oma eelkäijatega seavad needki valdkonna standardeid – ergonoomilisuses, tõhususes, turvalisuses ja ühildatavuses.

Kombineeritud esitlusel tutvustatakse vastukaalutõstukite uut põlvkonda

Kaks parimat ühes: vastukaalutõstukite uus põlvkond

Linde esitleb akutõstuki järjekordset suur arendust uuenduslikult tehnoloogiaplatvormilt. See uus vastukaalutõstukite põlvkond tähistab aku- ja sisepõlemismootoriga tõstukite ehitusliku lahususe lõppu. 1,2–8-tonnise kandevõime vahemikus saab edaspidi vabalt valida elektrilise või sisepõlemismootoriga ajami. Võimsuses pole vahet. Selle uuendusega juhatab Linde lõplikult sisse akutõstukite uue ajastu.

Rohkem teavet meie digitaalse esitluse kohta leiate siit.