Uus Linde E16 praktilises testimises DB Schenkeris
Tipptasemel töö nõuab tippjõudlust
DB Schenkeris Schweinfurtis (Saksamaal) käib iga päev mahalaadimine, ümberlaadimine, pealelaadimine... ja siis otsast peale. Kohalikus logistikaterminalis on suured käitlemismahud lühikeste intervallidega pigem reegel kui erand. Väga keeruline stsenaarium kasutatavatele laadurtõstukitele, mis peavad avaldama muljet maksimaalse jõudluse, paindlikkuse ja vastupidavusega. See on täpselt koht, kus uus Linde E16 peab väljakutsele vastu astuma.
Kusagil Lõuna-Saksamaal tellib keegi internetist lamamistooli. Mida puhkust vajav inimene tõenäoliselt ei arvesta: mujal Lõuna-Saksamaal valitseb selle lamamistooli (ja tuhandete teiste segaveoste) tõttu rahu täielik vastand. „Kui tahad lõõgastuda, siis ilmselt pole sa siin õiges kohas,“ naljatab Thomas Gundel Schweinfurtis meie DB Schenkeri ümberlaadimisterminali külastades. Tuntud logistikateenuste pakkuja käitleb iga päev hiiglaslikke kaubakoguseid umbes 5000 ruutmeetri suurusel alal. „24 tunni jooksul võib koguneda 800–1000 tonni. Alates lamamistoolidest ja mänguasjadest kuni tuletõrjehüdrantideni – seal on peaaegu kõik, mis kaubaalusele mahub,“ selgitab terminali juhataja. „Meie Schweinfurtis oleme – ka tänu oma geograafilisele asukohale – tõeline logistikakeskus!“
Aeg midagi muuta
Reede, kell 15.00: Hiljemalt nüüd, päeva teisel tipptunnil, saab selgeks, mida Gundel „keskuse” all mõtleb. „Esimene tipptund on hommikuse vahetuse ajal, kui meie sõidukid naasevad 40-st süsteemiharust ja toimetavad piirkonda saabuvad kaubad kohale. Seejärel laadivad meie inimesed haagised ja konteinerid kahveltõstukitega maha ning paigutavad kaubad kahte mahalaadimistsooni,“ selgitab ta. Seal võtavad töötajad kiirete seadmetega kauba üle ja transpordivad selle sobivatesse kohtadesse. Kuigi väikeste kohalike vedude puhul hoolitsevad sõidukite laadimise eest suures osas juhid ise, tegeleb DB Schenkeri meeskond raskete kohalike vedude laadimisega – jällegi kahveltõstukeid kasutades. Sarnane protsess on praegu käimas, „lihtsalt pärastlõunal tuleb rohkem tõsta,“ rõhutab Gundel. Ja kus on palju tõsta, peab varustus muidugi sammu pidama – nii jõudluse kui ka ohutuse osas.


Meie asukoht on aastaid olnud puhas Linde territoorium. Laadimistõstukitena kasutame ühtteist Linde E16. Seega olime loomulikult uudishimulikud oma tööhobuse järgmise põlvkonna suhtes.
Thomas Gundel, DB Schenker Schweinfurti terminalijuht
Parendused on selgesti näha.
DB Schenkeril on Linde MH tööstustõstukitega mõlemas valdkonnas juba suurepärased kogemused. Alates 2024. aasta septembrist testitakse 386-seeria järeltulijat. Ja juba esimeste nädalate möödudes oli kõik selge: Uuel on kõik, mida üks laadimistõstuk vajab. Vahetuse juhataja Sarah Benz on eriti vaimustuses paremast nähtavusest, mis on tingitud eelkõige kitsamast A-piilarist ja pesastatud tõstemasti profiilidest: „Kui mul on kahvlitele parem vaade, muudab see töötamise vähem stressirohkeks ja ohutumaks, eriti öösel või kui ümberringi on palju inimesi.“ Lisaks sellele pakub 3-rattaline tõstuk tänu Linde pöördlalusega juhtteljele väga head manööverdusvõimet ja võimsate asünkroonmootoritega silmapaistvaid sõiduomadusi – mis aitab kaasa ka käitlemisvõimele.

Sõiduk annab tunde, et iga rooliliigutus sooritatakse täpselt nii, nagu soovite.
Sarah Benz, vahetuste juht, DB Schenker, Schweinfurt
Pidev võimsus tänu liitiumioonakudele
Kui me räägime käitlemisest, on küsimus õige energiasüsteemi osas omal kohal. Selles osas võtab Schweinfurt selge joone, nagu rõhutab Thomas Gundel. Alates 2023. aasta lõpust on keskus täielikult ümber ehitatud pliiakudes energia salvestamiselt kaasaegsele ja ülitõhusale Linde Li-ION-akude süsteemile. „Meie jaoks on see ülim. Pliiakude ajastul pidime akusid kolm korda päevas vahetama – see raiskas liiga palju väärtuslikku aega, rääkimata hooldustöödest. Nüüd saame liitiumioonakuga hõlpsalt hakkama kõigi kolme vahetuse korral, isegi suure tööintensiivsuse puhul,“ teatab Gundel.

Plug-and-play põhimõte pakub paindlikkust
Regulaarseks vahelaadimiseks on halli paigaldatud mitu Linde laadijat, kust töötajad saavad seadmeid tööpauside ajal uue energiaga varustada. Roberto Truthän, kes juhib Linde MH võrgustikupartneri Ernst Müller Fördertechniki Schweinfurti ümberlaadimisterminali, toob esile veel ühe uue terminali eelise. Linde E16 varem: „Kahveltõstukitega saab liitiumioonakude ja pliiakude vahel hõlpsalt vahetada ilma igasuguste muudatusteta.“ See on DB Schenkeri jaoks oluline argument. Thomas Gundel: „Peame tellimustest olenevalt väga kiiresti reageerima ja regulaarselt seadmeid rentima teisele asukohale piirkonnas, kus endiselt kasutatakse pliiakusid. Tänu Linde kontseptsioonile saab uue Linde E16 akut seejärel hõlpsalt plug-and-play põhimõttel vahetada. Li-ioon välja, pliiaku sisse – ja asume teele.“
Sõit nagu pilvedel
Kahveltõstukijuht on just Linde E16 tõstukiga konteinerisse sõitnud. Terminali juhataja Thomas Gundel kommenteerib: „Laadimisplatvormi kiil on valmistatud terasest ja kergelt kaldus. Kui sellest suure kiirusega üle sõita, siis see müriseb vahel päris kõvasti.” Seda üllatavam on see, et vahetuse juht Johnnie Wilsonile ei paista see löök üldse muljet avaldavat: „Uues tõstukis ei jõua löögid enam juhiistmeni – seda on peaaegu võimatu tunda. On tore, kui selg pärast kuue- või seitsmetunnist vahetust enam valu ei tee.“
Selle peamine põhjus on uue nutikas summutuskontseptsioon, mis on Linde tõstukite uue põlvkonnaga kasutusel.. Nii mast kui ka veo- ja juhttelg on nüüd elastomeerrõngaslaagrite abil veermikust täielikult lahutatud. Lisaks saab mudeleid (nagu DB Schenkeri puhul) tellida õhkvedrustusega juhiistmega, mis parandab ergonoomikat veelgi.
Kõik ohutu!
Tagasi „lamamistooli“ või õigemini puhkuse teema juurde. Kell näitab nüüd 15.30 ja terminalis on umbes 15 inimest. Thomas Gundel paistab siiski lõdvestunud ja osutab oma turvavestil olevale väikesele seadmele: „Alates 2023. aastast on meil kasutusel ka Linde Safety Guard need. Eranditult kõik saavad sellise kaasaskantava seadme, sealhulgas väliste transpordiettevõtete autojuhid. Vastasseadmed on paigaldatud sõidukitesse.“ Kui sõidukid ja inimesed või sõidukid omavahel satuvad teineteisele liiga lähedale, käivitab Linde süsteem vastastikuse hoiatuse.
Lisaks vähendatakse poolhaagistesse ja konteineritesse sissesõidul automaatselt maksimaalset kiirust. Viimasena, aga mitte vähem tähtsana, käivitub veoki lähenemisel halli kahe osa vahelises läbipääsus püsivalt paigaldatud BlueSpot.
Alates Linde süsteemi kasutamise algusest pole meil hallis olnud ühtegi tõstukiõnnetust.
Thomas Gundel, DB Schenker Schweinfurti terminalijuht
See lihtsalt sobib
Samal ajal on Schweinfurtis õhtu kätte jõudnud. Ladu on tasapisi tühjenenud ja valmistub järgmiseks vahetuseks. Ka Thomas Gundeli tööpäev hakkab lõppema. Aeg järelduseks: „Nagu te näete, on asjad siin üsna rahutud. Hea on oma masinaid tunda. Siin ei põle miski, kõik sobib ideaalselt kokku. Teenuse kvaliteet vastab seadmete kvaliteedile ja seadmete jõudlus vastab meie standarditele. Uus Linde E16 näitab end parimast küljest.“

DB Schenker
Umbes 71 100 töötaja ja ligikaudu 1850 asukohaga üle maailma on DB Schenker üks juhtivaid rahvusvahelisi logistikateenuste pakkujaid. Schweinfurti logistikaterminalis töötab kolmes vahetuses umbes 35 töötajat, kes käitlevad päevas umbes 800 tonni kaupa. Ettevõte tugineb eranditult Linde MH tõstukite tehnoloogiale. Kohapeal on töötamas muuhulgas üksteist Linde E16 liitiumioonakudega tõstukit ja üksteist kiiret Linde T20 või T20 SF või D12 HP SP tõstukit. Linde võrgupartner Ernst Müller Fördertechnik, mis asub Nürnbergis, on olnud DB Schenkeri juhtiv edasimüüja juba aastaid. Sealne meeskond pakub DB Schenkerile igakülgset tuge kogu Saksamaal. Schweinfurti asukohas teostab hooldust ja remonti kohalik Suffel Fördertechnik GmbH & Co. KG filiaal.