Automatiseeritud tõstukid (AGV)
Automaatselt liikvel
Automatiseeritud veosõiduk on autonoomselt liikuv tõstuk, mida juhitakse automaatselt ja ilma inimesepoolse puudutuseta. Seda kasutatakse materjalide transportimiseks aktiivsete või passiivsete koormatõstmisvahendite abil, nii vedamisel kui ka kandmisel.
Automatiseeritud tõstukid mängivad kaasaegses intralogistikas üha tähtsamat rolli. See kehtib kogu süsteemi kohta, mis hõlmab automatiseeritud sõidukeid, juhtsüsteemi, andmeside seadmeid ja laadimisjaamu. Automatiseeritud tõstukite süsteemi kuuluvad automatiseeritud sõidukid sobivad laiale kasutusalale. Eesmärk on kaupu ilma inimese sekkumiseta punktist A punkti B toimetada ja seeläbi võtta üle lisandväärtuseta transport.
AGVd pakuvad igapäevasesse laoellu palju eeliseid. Need võtavad töötajatelt enda peale korduvad transpordiülesanded, loovad optimeeritud protsessi ning vähendavad vigade ja õnnetuste määra laohoones. Linde Material Handling pakub MATIC-seeria autonoomsete sõidukitega pea igale kliendi vajadusele automatiseeritud tõstukite süsteemi. Selle pakkumise osaks on sobiv seade.
Õigesti navigeerimine Nii toimivad automatiseeritud tõstukite süsteemi sõidukid
Automatiseeritud tõstukite süsteemi osana peavad automatiseeritud sõidukid kiiresti ja turvaliselt läbi laohoone liikuma. Selleks saab kasutada kahesugust navigeerimistehnoloogiat.
- Rada jälgiv navigatsioon Selle variandi puhul orienteerub automatiseeritud sõiduk optiliste abivahendite või magnetribade järgi. Autonoomsete logistikasõidukite andurid navigeerivad nende rajamärgiste järgi soovitud sihtkohta. Selliseks raja jälgimiseks on vajalik eelnev planeerimine. Ettevõtted peavad eelnevalt täpselt mõtlema, kuidas nende optimaalne teekondade võrk toimima peaks. Juba kindlaks määratud teekonna hilisem muutmine on sageli seotud kõrgete kuludega.
- Geonavigatsioon Geonavigatsiooni (nimetatud ka kontuurnavigatsioon) korral juhitakse automatiseeritud sõidukeid laseritega navigatsioonisüsteemi abil. Vaja ei ole täiendavat taristut, nagu juhtsiinid või valgusreflektorid. Automatiseeritud tõstukite süsteemi sõidukid tuvastavad oma ümbrust igas suunas laserandurite abil. Geonavigatsioon on väga paindlik ja võimaldab väikese vaevaga uusi marsruute ja keskkondi kohandada. Ümbruse kaardistamine teostatakse kasutuselevõtu käigus automatiseeritud tõstukite süsteemi sõidukite abil. See meetod võimaldab väikese vaevaga lisapiirkondi lisada ja neis sõita. Nutikas juhtimistarkvara koordineerib vajaduse korral mitme geonavigeeritava sõiduki sõiduteekondi ja kiiruseid. Ka Linde panustab oma autonoomsete MATIC-sõidukite puhul geonavigatsioonile.
Väikesest suureni. Neid sõidukeid kasutatakse automatiseeritud tõstukite süsteemis
Pea igat tüüpi, tööstuslik tõstuk, mis on käsijuhtimisest teada, on kasutatav ka automatiseeritud tõstukite süsteemis. Nendeks on autonoomne veduk, kõrglaotõstuk, vastukaalu kõrglaotõstuk, lükandmastiga virnastaja ja kitsa vahekäigu tõstukid. Väga tõhusad on eriti kitsas ruumis automatiseeritud platvormtõstukid, mis suudavad peale võtta ja ära panna kaubaaluseid otse üleandmejaamast või koos allaliigutatavate transpordialustega.
Linde MATIC-seeria sisaldab järgmisi automatiseeritud tõstukite süsteemi sõidukeid:
Tõhus ja kindel. Seepärast tasub ennast üleminek automatiseeritud tõstukite süsteemile ära
Paljudele ettevõtetele on väga kasulik ja vajalik oma intralogistikas täielikult või osaliselt automatiseeritud tõstukite süsteemile üle minna. Ja nimelt järgmistel põhjustel.
- Väiksem personal. Automatiseeritud kasutamisel saab väärtust mitte loovaid transpordiülesandeid automaatselt teostada. Sellega lahendatakse tööjõupuudust ja hoitakse lisakulude pealt kokku. Käsijuhitavate logistikasõidukite puhul moodustab ainuüksi personal umbes 80% kogukuludest.
- Püsikasutus. Vastukaaluks pakuvad automaatsed sõidukid ööpäevaringset kasutamist. Selle realiseerimiseks optimeeritakse automatiseerimise käigus materjalivooge, mis tõstavad kokkuvõttes tunduvalt läbilaskmisvõimet.
- Väiksem veamäär. Lisaks suurendavad automatiseeritud tõstukite süsteemid kaubaveo kindlust. Tulemuseks on väiksemad vea- ja õnnetusmäärad laos ja sellega seoses kauba või hoonetaristu kahjustustele minevad madalamad kulud.

Segakasutus on võimalik. Automatiseeritud tõstukite süsteemide segakasutamine
Automatiseeritud ja käsijuhitavate transpordisõidukite segakasutus on igal ajal võimalik. Linde AGV-sõidukeid saab vajaduse korral käsitsi juhtida. See on võimalik, sest nende aluseks on käsijuhitavad seadmed, mis on hiljem automatiseeritud. Segakasutuseks on automatiseeritud tõstukitel, vedukitel ja MATIC-seeria tõstukitel nutikas navigeerimis- ja turvatehnoloogia. Seepärast töötavad need ka kitsaimas ruumis probleemideta koos inimeste ja käsijuhitavate sõidukitega. AGV-sõidukite laserskännerid võimaldavad ohutut kulgemist ja väldivad kokkupõrkeid.
Täielikult võrgus. AGV-liidesed ERP- ja WMS-süsteemidele
Automatiseeritud materjalivoo sujuvaks kulgemiseks on võrguühendus ülitähtis. Kaks valdkonda on seejuures eriti olulised. ERP-süsteemid (Enterprise Resource Planning ehk ettevõtte ressursside planeerimine) võimaldavad mahukat planeerimist ning ülesannete ja ressursside koordineerimist. Laohaldussüsteemid (Warehouse Management Systeme ehk WMS) sisaldavad kõiki ettevõttesiseseid kaupade liikumisi ja tõstavad keeruliste keskkondade tõhusust. Optimaalseks automatiseerimiseks saavad Linde automatiseeritud tõstukite süsteemid ERP- ja WMS-süsteemidega suhelda. Automatiseeritud tõstukite süsteemi ja automatiseeritud sõiduki nutikad juhtimisfunktsioonid võimaldavad lisaks sünkroniseerida sõidukeid ja automaatseid halliväravaid. Neid on võimalik siduda ka fooriseadmete ja tulekahjusignalisatsioonisüsteemiga.
Professionaalselt kaasatud. Nii integreeritakse automatiseeritud tõstukite süsteemid olemasolevatesse süsteemidesse
Loodavates ladudes üksikute töölõikude või kogu materjalivoo automatiseerimiseks on vajalik spetsialistide tugi. Et arendada ja sisse viia automatiseerimislahendust, saadab Linde oma kliente oma meeskonnaga. Linde spetsialistid hoolitsevad tõstukite valiku ja ülespaneku eest, et kaasata need olemasolevatesse protsessidesse ja seejärel süsteemi töösse. Tänu taristuvabale geonavigatsioonile saab sõidukeid kiiresti ja lihtsalt loodavasse protsessi integreerida. Muutunud tingimuste korral saab süsteemi ilma suure vaevata kohandada ja uuesti seadistada.
See tasub ennast ära. Sellised on automatiseeritud logistikasüsteemi kulud
Automatiseeritud logistikasüsteemi realiseerimisel jääb ära suur osa sõidukite soetamise ja süsteemi kasutuselevõtmise kuludest. Kui suured on üksikjuhtude kulud, sõltub erinevatest teguritest. Eelkõige masinapargi suurusest ja kasutamise keerukusest. Kogemusel tuginedes tasub investeerimine automatiseeritud tõstukite süsteemi ennast väga kiiresti ära. Lisaks sellele optimeeritakse tänu automatiseerimisele protsesse ja hoitakse personalikulude pealt tuntavalt kokku.
KKK – korduma kippuvad küsimused automatiseeritud tõstukite süsteemi kohta
Mida tähendab automatiseeritud sõidukite süsteem (AGV)?
AGV puhul võtavad autonoomsed logistikasõidukid transpordi- ja laoülesanded enda peale. Seejuures orienteeruvad AGV-sõidukid tavaliselt siinide või magnetlintide järgi. Ent Linde MATIC-sõidukid kasutavad tunduvalt paindlikumat geonavigatsiooni, mille abil leiavad AGV-sõidukid oma tee laserandurite abil. Automatiseeritud sõidukeid kasutatakse materjali transportimisel, riiulitele asetamisel ja riiulitelt võtmisel, materjali üleandmisel transpordivahenditele, samuti tootmisliinide materjaliga varustamisel.
Miks otsustada automatiseeritud tõstukite süsteemi kasuks?
Automatiseeritud tõstukite süsteemidel on palju eeliseid. Olulise tähtsusega on ettevõttesiseste materjalivoogude maksimaalne tõhusus. Selle käigus võtab automatiseeritud tõstukite süsteem materjalivood ülevaatlikult ja juhitavalt üle. Lisaks vähendavad automatiseeritud tõstukite süsteemid sõltuvust personalist, vähendavad õnnetuste ja transpordikahjude riski ning suurendavad samas transpordiprotsesside usaldusväärsust. Sellega parandavad automatiseeritud tõstukite süsteemid materjalivoogude ülevaatlikkust ja juhitavust.
Mille poolest erinevad automatiseeritud tõstukite süsteem ja autonoomsed mobiilsed robotid (AMR)
Automatiseeritud tõstukite süsteem on ettevõttesisese materjalivoo protsesside automatiseerimise koondsüsteem. See koosneb lisaks muule juhita automatiseeritud sõidukitest (AGV), juhtsüsteemist, andmeside seadmetest ja laadimisjaamadest. Kasutusel sõidukid liiguvad kindlaks määratud marsruutidel ja kasutavad orienteerumiseks vaba geonavigatsiooni. Autonoomsed mobiilsed robotid (AMR) panustavad vastupidiselt rohkem paindlikule navigatsioonile, mis ei vaja täiendavat taristut, kusjuures siin kasutatakse juhtimiseks ka QR-koode.
Millised automatiseeritud tõstukite süsteemi liigid on olemas?
Automatiseeritud tõstukite süsteemis saab kasutada erinevaid sõidukitüüpe, sealhulgas automatiseeritud veotraktorid, kõrglaotõstukid, vastukaalu kõrglaotõstukid, lükandmastiga virnastajad ja kitsaste vahekäikude tõstukid. Lühikestel ja keskmistel teelõikudel kitsastes tingimustes transportimiseks on ka automatiseeritud platvormtõstukid hea valik. Olenevalt kasutatavate tõstukite mudelist saab automatiseeritud tõstukite süsteem täita erinevaid ülesandeid, sealhulgas transportimine põrandalt põrandale, põrandalt riiulile või transpordivahendilt transpordivahendile.
Milliseid ohutussüsteeme kasutatakse automatiseeritud tõstukite süsteemi juures?
AGV-sõidukid on varustatud arvukate turvalahendustega, mille abil tagatakse riskivaba materjalivoog. Tavapäraseks standardiks on erinevate turvatsoonide ja seirealadega laserskänner, ning fotosilmad rippuvate takistuste tuvastamiseks. Selleks on sõidukid varustatud hädaseiskamisnupuga.
Kellele sobivad automatiseeritud tõstukite süsteemid?
Automatiseeritud tõstukite süsteemid on ideaalsed ettevõtetele, mis on oma materjalivoo protsessides standardiseerimise suuresti juba saavutanud. See tähendab lisaks muule kaubaaluste ühtlustamist, samuti teatud koormate regulaarset transportimist punktist A punkti B. Põhimõtteliselt võib öelda: mda rohkem standardiseerimist, seda tõhusam automatiseerimine. Eriti tõhus on automatiseeritud tõstukite süsteeme kasutada mitme vahetusega käituses.