Autonoomsed tõstukid
Täpne geonavigatsioon tagab nutika tulemuseÖöpäevaringselt juhivabalt
Tulevik kuulub autonoomsetele logistikasõidukitele. Suurima ökonoomsuse saavutavad need siis, kui on vaja teisaldada palju kaupa või täita muid rutiinseid logistikaülesandeid. Linde Material Handlingu MATIC-seerias on intralogistikale valik kõrge tehnoloogiatasemega akutõstukeid, madal- ja kõrglaotõstukeid ning veotraktoreid.
Üksiktõstuki või kooskõlastatud tõstukipargi sõiduki mehitamata käitus on võimalik tööstuse ja kaubanduse peaaegu igas rakenduses. Automatiseeritud tõstukid pole seotud vahetustega. See suurendab märgatavalt ökonoomsust. Nende täpse käitlusega tekib vähem töökahjusid, mis tagab materjalivoo pidevuse.
Nutika navigatsiooni- ja turvatehnoloogiaga on varustatud läbiproovitud Linde kvaliteediga tõstukimudelid. Kogu mudeliseeria on hõlpsasti manööverdatav ka tavalise käsijuhtimisega.
Märksõna geonavigatsioon
Linde autonoomsete logistikasõidukite juhtimiseks kasutatakse geonavigatsiooni süsteemi, mis võimaldab tõstukitel detailselt ümbrust tuvastada. Seetõttu saavad need kooperatiivsed robotid ehk nn „kobotid“ töötada turvaliselt koos inimestega. Standardmudeli süsteemil on neli optilist laserandurit, mis sondeerivad ümbrust igas suunas kuni 30 meetri kaugusele. Tõstukite ümber toimuvat jälgib ka tõstukiraami kõrgeimasse punkti paigaldatud 3D kaamera.
Mõlema tuvastussüsteemi andmevoo edastamine keskarvutisse võimaldab igal tõstukil teiste autonoomsõidukite seas väga kitsastes ruumioludes koordineeritult ja ohutult liikuda. Orienteerumiseks ja juhtimiseks pole vaja välist tehnoloogiat, nt põrandasse süvistatud juhtsiine ega valgusreflektoreid. Uue ümbruse korral, nt teises laohoones, kaardistavad tõstukid kogu oma tööpiirkonna uuesti. Andmeliidesed võimaldavad suhelda halliuste või rullkonveieritega, aga ka ettevõttemajanduse rakendustega, näiteks kaubahaldussüsteemidega.
Autonoomse intralogistika eestvedaja
Laohooned ja neis töötavad logistikasõidukid muutuvad majanduse digiteerimise käigus ühtseks tervikuks. Intralogistika omakorda seondub tihedamini välislogistikaga. Isesõitvad ja muud tõstukid koos oma töökeskkonnaga seotakse veelgi tihedamasse võrku.
See hõlmab ka nn „koboti“ ja inimfaktori veelgi mitmekülgsemat kooskõlastamist või tihedamat sidumist kaubahaldusesse. Mehitamata ladude käitusel kasvavad aga ka tõstukipargi võrkuühendamise ja töösõidukite energiatõhususe nõuded. Linde on neis valdkondades eestvedaja.
Viiekordselt jõudsam
Nutikam
Geonavigatsiooni süsteem teeb Linde autonoomsetest tõstukitest täpsed ja tõhusad logistikasõidukid.
Turvalisem
Isejuhtivad tõstukid tuvastavad täpselt oma ümbruse ja reageerivad vastavalt. Hoone konstruktsiooniosi, teisi sõidukeid ja inimesi välditakse kindlalt.
Ökonoomsemad
Linde autonoomsed tõstukid on erakordselt ökonoomsed. Kuna vahetused ei loe, saab neid kasutada ööpäevaringselt.
Tugevama konstruktsiooniga
Autonoomsete tõstukite seeria põhineb Linde läbiproovitud ja tugeva konstruktsiooniga mudelitel, mis on varustatud nutika robotjuhtimisega.
Täpsemad
Linde autonoomsed tõstukid peaaegu ei tekitagi kahju, sest tegutsevad mehitatud tõstukitega võrreldes täpsemini, välistades inimliku eksimuse.
Tõstukite kohaldatavus
Ühegi Linde autonoomse tõstuki varustus pole jäigalt piiritletud. Lisaks seeriavarustusele on iga mudel saadaval ka valikulise lisavarustusega. Lisavarustusse kuuluvad navigatsioonisüsteemi täiendused nagu 2D laserkardin ning laseripõhised külgmised lisaandurid. Linde autonoomsete tõstukite mudeliseeria erivarustusse kuuluvad ka erineva suurusega akud, elektrooniliselt autenditud akulukud, vöötkoodilugejad, hüdrauliliselt kohaldatavad koormakahvlid, erinevad ajami- ja tõstemootorid ning programmeeritav tõstemasti kõrgusepiirang.