Seoses ohutusega: investeerige targalt, teenige tulu jätkusuutlikult
Heineken Switzerland: Rohkem turvalisust intralogistikas
Minimeerige sisemise materjalivoo riske, vältige õnnetusi ja hoidke protsessid pidevalt töös: Heineken Switzerland on suutnud seda teha alates 2017. aastast, suuresti tänu süsteemile Linde Safety Guard. Ettevõte oli üks esimesi, kes võttis kasutusele turvaabisüsteemi ja on valdkonnas tõeline turvapioneer.
Majesteetlik, kaitsev, vankumatu – igaüks, kes Šveitsis asuvast Churist loodesse vaatab, võib puhta südametunnistusega selliseid sõnu kasutada. Calanda mäeahelik kõrgub seal oma 2084 meetri kõrguse tipuga imposantselt ja valvab vaikses suurejoonelisuses Graubündeni kantoni pealinna. Kuid hoolimata looduslikust bastionist: Calanda jalamil, täpsemalt kahel Heineken Switzerlandi kinnistul, mis asuvad Churis ja naabervallas Domat/Emsis, ei saa te mingil juhul loota tajutavale turvalisusele – pigem vastupidi. „Juhtkonna tasandil peame oma kohustuseks tagada, et kõik töötajad naasevad pärast tööd tervena ja turvaliselt koju,“ ütleb laojuht Gian-Carlo Bissegger. „Meie intralogistika jaoks tähendab see, et kasutame mõistlikke tehnilisi lahendusi, et liikuda järk-järgult lähemale null õnnetuse visioonile.“

Pärast seitsmeaastast kogemust oleme Linde Safety Guardiga endiselt igati rahul. Meile meeldib eriti, et abisüsteem on modulaarselt laiendatav ja saame kohandada seda oma kohalike oludega.
Gian-Carlo Bissegger, laojuht, Heineken Switzerland AG
Selge missioon: Rohkem turvalisust intralogistikas
Isiklik veendumus ja tehnilised uuendused: Heineken Switzerland on näide sellest, kui kasulik võib see ühendus olla siselogistika ohutusele. Õlletehas oli üks esimesi ettevõtteid, kes otsustas kasutada äsja turule tulnud Linde Safety Guard abisüsteemi. „Meie kahes asukohas töötavad inimesed ja tõstukid mõnikord tihedalt koos – asjad võivad vahel keeruliseks minna: Ainuüksi Churi tootmises käitleme iga päev umbes 1500 kaubaalust ja Domati/Emsi pealaos umbes 2000 kaubaalust,” ütleb laojuht Gian-Carlo Bissegger. Õlletehas kasutab sisetranspordiks raskeid 8-tonniseid vastukaalutõstukeid Linde H80 ja Linde E80 4-kordse kaubaaluse klambriga. „Pärast paari pingelise olukorra tekkimist ütlesime: me ei saa ega taha seda riski enam võtta,“ rõhutab logistikaekspert.
Linde Material Handlingu abisüsteem tagab kaupade käitlemisel suurema ohutuse
Teadupärast on logistikarakenduste jaoks ohtralt hoiatuslahendusi; tõeline Linde Safety Guardi tipphetk, mis toona ka Heineken Switzerlandile muljet avaldas, on aga süsteemi uuenduslik funktsionaalsus. Tehnilise baasi moodustavad spetsiaalsed saatja ja vastuvõtja seadmed, mis suhtlevad üksteisega häireteta signaalide kaudu ülilairiba vahemikus – isegi läbi väravate ja riiulite. Tänu asukoha määramisele, mis töötab kümne sentimeetri täpsusega, käivituvad hoiatused vaid siis, kui on reaalne oht. „Kahveltõstukitesse paigaldatud „Truck Unit“ abil näevad Heinekeni operaatorid, mis suunast ja kui palju inimesi tõstukile läheneb. Jalakäijad kannavad omakorda kaasaskantavat seadet, mis kasutab helisid, LED-tulesid ja vibratsiooni, et hoiatada neid lähedalasuvast tõstukist tulenevast võimalikust ohust. Samamoodi teavitatakse ka tõstukijuhte lähenevast kolleegist,“ selgitab Markus Muffler, Linde Material Handling Switzerlandi teenindusmüügi ja tootejuht.
Turvalisus intralogistikas Alati saab paremini
Linde Safety Guard on nüüd teinud usaldusväärset tööd kahes Heinekeni tootmiskohas rohkem kui seitse aastat. „Lahendus kohandati individuaalselt meie vajadustele ning suurendas oluliselt tööohutust saalides ja välialadel,“ on laojuhataja Gian-Carlo Bisseggeri kokkuvõte. Ja ometi usuvad vastutajad õigusega, et nad pole veel turvalisuse tippu jõudnud. „Ohutus on lõputu tee – alati tuleb kohaneda uute väljakutsetega ja otsida parendamisvõimalusi,“ rõhutab logistikaspetsialist.
Tehisintellekt tagab laos täiendava turvalisuse
Ettevõte rakendas hiljuti koos Linde MH-ga sellise parenduse Domat/Emsi pealaos. „Meil on laokeskkonnas kriitiline punkt, kus tõstukid ja ettevõttevälised inimesed põrkuvad regulaarselt kokku. Selle rakendamine kaasaskantavate seadmetega olnuks seega raske või raskesti kontrollitav,“ kirjeldab Bissegger olukorda. Olukorda lahendab nüüd võrku ühendatud spetsiaalne kaamera, mis sektorit pidevalt jälgib. Kui alale siseneb inimene ja samas läheneb tõstuk, suunab laeprojektor saali põrandale selgelt nähtava hoiatussümboli. Samal ajal saavad tõstuki töötajad tõstukiüksuse kaudu vastava hoiatuse ja seadet pidurdatakse kiiruseni 2 km/h.
Kahveltõstukite abisüsteemi saab modulaarselt laiendada
„Minu kui juhi jaoks on Linde Material Handlingu süsteem suureks kergenduseks, sest nii on alati masinas n-ö kaasreisija, kes on tähelepanelik,” ütleb tõstukijuht Paul Misetic rahulolevalt. Täiendavat tuge pakub Heineken Switzerlandile veel Linde Door Control laiendusmoodul. See Linde Safety Guardi laiendusmoodul koordineerib täpselt tõstukite kiirust väravate avamismehhanismiga. Suureks eeliseks on süsteemi individuaalne konfigureeritavus koos sentimeetri täpsuse positsioneerimisega. „Värav avaneb vaid siis, kui tõstukijuht tõesti tahab läbi sõita. Midagi ei juhtu, kui tõstuk mööda sõidab,” ütleb ekspert Markus Muffler ettevõttest Linde Material Handling Switzerland.
Suurem turvalisus intralogistikas tähendab väiksemaid kulusid
Praeguste plaanide kohaselt paigaldatakse Churisse Linde Door Control alates 2025. aastast. „Veel üks oluline osa meie keerukas ohutusskeemis,“ kommenteerib Heinekeni logistik Gian-Carlo Bissegger. Loomulikult, jätkab laojuhataja, selliste ostudega kaasnevad alati teatud rahalised kulutused. „Aga kui mõelda, mida üks õnnetus võib põhjustada – kahju tõstukitele, infrastruktuurile, kaubale, seisakud või halvimal juhul isegi osalenud inimeste tervisekahjustused –, siis on tegelikult vaid üks loogiline järeldus: me ei minimeeri kulusid intralogistikas sellistest turvasüsteemidest loobumisega, vaid pigem teeme teadliku valiku nende soetamisel.“ Heinekeni vastutajad tahavad sellest kindlasti ka tulevikus kinni pidada.

Heineken Switzerland AG
Heineken Switzerland AG on osa ülemaailmsest Heineken Groupist, mis on (õlletoodangu poolest) maailmas suuruselt teine õlletehaste kontsern. Ettevõte asub Šveitsis alates 1984. aastast ja opereerib lisaks Churile ka teist tootmisüksust Luzernis, sellele lisanduvad kokku 16 müügi- ja logistikakohta. Lisaks klassikalisele Heinekenile on Heineken Switzerlandis müüdavate kaubamärkide hulgas ka traditsiooniline Calanda ja erinevad rahvusvahelised erijoogid. Intralogistikaks Churi asukohas ja mõne kilomeetri kaugusel Domat/Emsis kasutab ettevõte viit Linde H80 ja Linde E80 vastukaalutõstukit. Liitiumioonajam:.