See brauser on aegunud. Meie veebisaidi täielikuks kasutamiseks palun lülitage üle teisele brauserile.
Linde Material Handlingu vastukaalutõstukid H50 Smurfit Kappas
Pole papist poiss

Linde H50 kasutamine Smurfit Kappas

Paberitööstuses pole hõlpu: paberitootjal Smurfit Kappa Wrexen Paper & Board uhavad vastukaalutõstukid peaaegu vahet pidamata täiskoormusel – nii öösel kui päeval, kurnavas palavuses ja jäises külmas. Uus diiselmootoriga Linde H50 sai selles äärmuslikus stsenaariumis end igati tõestada juba enne turule tulekut.

Öeldakse, et paber kannatab kõike. Smurfit Kappa Wrexen Paper & Boardis saab sellele tarkuseterale osaks vaid tülpinud naeratus. Siin, Põhja-Hesseni Diemelstadti linna ettevõttes on paber halastamatu. Iga päev jõuab kohale umbes 50 veokitäit vanapaberit, kokku kuni 1000 tonni väärtuslikku tooret, mis on peale vanapaberikonteinerite pärit ka mitmetest suurettevõtetest. „Teeme sellest kahe paberimasinaga umbes 240 000 tonni lainepapi toorpaberit ja 80 000 tonni graafikapaberit aastas,“ selgitab vanapaberihoovi juht Astrid Sprenger. Mõlemad tooted jõuavad rahvusvaheliselt turustatuna tagasi lõpptarbijani kõige erinevamal kujul – kolimiskastide, kaustade ja palju muuna. Kuna paberi kasutatavus ja nõudlus on universaalne, kõrgub Smurfit Kappas tööd sõna otseses mõttes virnade viisi. Pall palli, sort sordi ja tonn tonni järel väärtuslikku tooret on vaja saabuvatelt treileritelt maha laadida ning viia laoplatsidele ja sealt tootmisesse. „Kannatlikkusega siin kaugele ei jõua, kui ei taha, et vanapaberi mäed ulatuks taevani,“ muigab Astrid Sprenger.

Ränk töö, tugev seade

Ülalt vaadates meenutab Smurfit Kappa hoovis toimuv etenduskunstniku installatsiooni: suurte kirjude materjalimägede vahel liiguvad pidevalt väiksed punased täpid, mis panevad mäed kahanema ja kasvama ning tõstavad, langetavad, manööverdavad ja sõidavad vahet pidamata. „Linde vastukaalutõstukid on meie logistika süda“, tõlgendab toormehoovi töödejuhataja Tobias Jäkel muljetavaldavat kunstiteost. Ainuüksi vanapaberisektoris on kasutusel kaksteist Aschaffenburgi kaubakäitlusspetsialisti tõstukit, enamik neist viietonnise kandevõimega. „Täidame ja tühjendame nendega veokeid päevases vahetuses esmaspäevast reedeni kella 7–16-ni. Seadmetele kõige keerukam töö on tootmise varustamine: toodame 365 päeva aastas 24/7; üksnes see teeb seadme kohta 500 tonni kaupa päevas ja 500 töötundi kuus,“ selgitab logistikaekspert.

Linde Material Handlingu H50 kasutamine

Maraton koos jõutreeninguga

Võrdlus on igati sobiv, sest Smurfit Kappas ei piisa vastukaalutõstukite hiilgavast püsikäituse sooritusest, siin on tarvis kõik musklid käiku lasta. Selleks vajalik energia ei tule muidugi valgujoogist, vaid diislitankurist. „Diiselmootoriga tõstukid on olnud alati meie esimene valik, sest kasutus on väga intensiivne“, teeb Tobias Jäkel kokkuvõtte. „Tõstukid töötavad nii tõste- kui sõidumanöövreid tehes pidevalt täiskoormusel. Pikimad pausid on tavaliselt kümneminutilised tankimispeatused.“

Nii intensiivse kasutuse korral on juht ja tõstuk peagi lahutamatud. Seda suurem oli vastutavate isikute ärevus, kui Linde Material Handling pakkus 2021. a novembris proovikasutusse uue vastukaalutõstukite seeria H35 – H50 pilootseadet. „Kuna Linde H50 seadmepõlvkond oli end aastaid hästi õigustanud, oldi meil uue tõstuki suhtes arusaadavalt väga kriitilised,“ jutustab Smurfit Kappa logistik Jäkel.

Latt oli väga kõrgel ...

… ja uus H50 pidi esimesest vahetusest peale armutult mehe eest väljas olema: spetsiaalse pallihaaratsiga varustatud tõstuk läks otse 24/7-toimuvasse tootmisvarustusse. „Meie logistika on korraldatud nii, et töötajad saavad oma sõidutellimused tõstukites olevate terminalide kaudu. Olenevalt tootmiskavast võtavad tõstukid sordipuhtalt ladustatud vanapaberi pallid, viivad need tootmisse, panevad toodangu masinatele ja pöörduvad tagasi. Nii käib see kogu vahetuse jooksul,“ selgitab Tobias Jäkel. Eriti suur väljakutse on, et kuni 200-meetrisest distantsist ligi pool tagurdatakse. Hea nähtavus on kõige alus nii tööohutuse kui ka käitlusjõudluse seisukohalt. „Kogu meie meeskond oli hämmastunud, kuivõrd olid niigi head nähtavusolud uue seadme puhul veel paranenud. Suurte klaaspindadega kabiinis tundub nagu väljas,“ kiidab Jäkel. Sees istumine saab ilmsiks hiljemalt talvel, kui temperatuur on langenud nullist madalamale: „kuna uue põlvkonna puhul on temperatuuri reguleerimist veel täiustatud, on pidev välitöö tuntavalt meeldivam,“ lisab logistikaproff. „Siis pole ka kuuma suve vastu midagi.“

Meie õu pole põrkeautode areen, kuigi siin käivad asjad vähemalt sama kiirelt. Seda enam püüame, et töötajate tervisele avalduv vibratsioonikoormus oleks võimalikult väike.

Hea töökoht suurendab tööviljakust

Juhtide Astrid Sprengeri ja Tobias Jäkeli sõnul saadi kiirelt aru, et uue tõstuki arendamise keskmeks on olnud kasutaja vajadused. Lisaks kõigi sõidu- ja tõstefunktsioonide oivalisele käsitsetavusele kiitis meeskond ohtralt sõidumugavust. Sprenger: „meie õu pole põrkeautode areen, kuigi siin käivad asjad vähemalt sama kiirelt. Seda enam püüame, et töötajate tervisele avalduv vibratsioonikoormus oleks võimalikult väike.“

Tõstuki kogu konstruktsioon alates lahutatud šassiist kuni õhkvedrustusega istmeteni annab kohe tunda, lisab seadmel palju tunde veetnud kolleeg. „Ergonoomilisus ja mugavus ei tähenda meile ainult tervisekaitset, vaid suurendab ka oluliselt motivatsiooni. Kui hoiame kokku valest kohast ja panustame tõstukitesse, millel pole kliimaseadet, istmeõhutust ega muud säärast, oleme parima tööjõu konkurentsis juba ette kaotanud,“ teab Astrid Sprenger. Muidugi loeb siin ka uue tõstukipõlvkonna kõrge turvatase: Nagu kõigil teistel Smurfit Kappa vastukaalutõstukitel, on seadmel Linde Safety Guard. Jalgsi hoovis liikuvad töötajad saavad kaasaskantava mooduli, mis hoiatab jalakäijaid lähenevate tõstukite eest. Samal ajal annab visuaalne ja akustiline hoiatussignaal juhtidele märku tõstuki ümbruses olevatest inimestest. Lisaks on katseseadme esiosas suure valgustugevusega tuled Linde Verti Lights ning taga LED-ribad, mis suurendavad turvalisust sagedasel tagurdamisel. „Seni pole me neid tehnoloogiaid oma tõstukipargi juures kasutanud, kuid edaspidi on need kindlalt osa meie standardvarustusest,“ rõhutab Jäkel.

Linde diiselmootoriga tõstuk H50 tagab parima ülevaate.
Linde diiselmootoriga tõstuk H50 tempokas välikasutuses
Linde Material Handlingu diiselmootoriga tõstukite H35 – H50 öine kasutamine
Linde diiselmootoriga tõstuk H50 tagab parima ülevaate.
Linde diiselmootoriga tõstuk H50 tempokas välikasutuses
Linde Material Handlingu diiselmootoriga tõstukite H35 – H50 öine kasutamine

Sellega saab arvestada

Uue põlvkonna Linde H50 on nüüd Smurfit Kappas töötanud juba mitu kuud, täites ühe sõidutellimuse teise järel. Rahul on nii kabiinis istuvad töötajad, kui kontoris olevad juhid. „Uue tõstuki käitlusjõudlus on ilmselge,“ rõhutab Astrid Sprenger arve vaadates. „Vastupidine oleks üllatav, sest H50 säilitab täisvõimsuse ka kõige karmimates oludes, olles samas väga tundlikult juhitav,“ lisab Tobias Jäkel. See sai mõlemale logistikaprofile kiirelt selgeks, sest seade võeti kasutusse aasta kõige kiiremal ajal. „Jõulude aegsed nädalad on meil eriti pingelised, sest siis tuleb hoovi ladustada veel enam materjali ja valmistoodangut. See oli omamoodi vastupidavuskatse,“ lisab Jäkel. Katse näitas ka uue tõstuki suurt usaldusväärsust. Kokkuvõte: „bilanss on veenev,“ kinnitab Astrid Sprenger, „nii paberil, kui ka paberiga.“

Linde Material Handlingu diiselmootoriga tõstuk H50 Smurfit Kappas

Smurfit Kappa

350 asukohaga Smurfit Kappa on lainepapist pakendite, lainepapi toorpaberi ja kott-karbis-pakendite Euroopa juhtivtootja. Põhja-Hessenis Diemelstadt-Wrexenis asuvas Smurfit Kappa Wrexen Paper & Boardis on lainepapi toorpaberi ja graafikapapi valmistamisega ametis umbes 300 töötajat. Paberispetsialist on oma siselogistikas juba palju aastaid usaldanud Linde Material Handlingu tehnoloogiat. Kohapeal on kokku kasutusel umbes 40 Linde sõidukit. Lisaks erinevatele laotehnoloogia seadmetele on kasutuses umbes 25 vastukaalutõstukit kandevõimega 2,5 kuni 7,0 tonni. Tõstukiparki halduseks on kasutusel Linde sõidukipargi haldussüsteem connect. Hooldusega tegelevad kaks hooldusvõrgu partneri alaliselt kohapeal paiknevat töötajat, kes hooldavad sõidukeid ettevõttesiseses töökojas.