Linde läbiproovitud ja uuenduslikud energiasüsteemid
Soovikohane energia
Igale juhtumile oma energiasüsteem
Energiasüsteemi kui siselogistika olulise seadekruvi valik on muutunud üha tähtsamaks. Tähelepanu keskmesse on tõusnud omamise kogukulu (Total Cost of Ownership, lühendatult TCO). Selle kohaselt pole tööstusliku tõstuki ostmisel määravad vaid soetuskulud, ent samuti käitus- ja seega ka energiakulud. Igas kasutusvaldkonnas on oma nõuded. Need on seotud ka tankimiseks või laadimiseks vajaliku ruumitarbe, energiakulude ja keskkonnahoiuga.
Seetõttu eelistatakse sisepõlemismootorite ja pliiakude kõrval üha enam ka liitiumioonakusid või kütuseelemente. Linde Material Handling pakub iga energiasüsteemi jaoks tipptasemel tehnoloogiat ning laiaulatuslikku nõustamist ja täisteenuseid.
Energiaküsimuse kiirülevaatus
Linde energiasüsteemid

Sisepõlemismootor
Suur, kuni 18 tonnine võimsus
Sisepõlemismootorid on end siselogistika sektoris õigustanud. Linde Material Handling seab sisepõlemismootoriga kahveltõstukite (sisepõlemismootoriga tõstukite) väljatöötamisel juba kümneid aastaid tootlikkuse ja ökonoomsuse standardeid. Kasutajad saavad valida diiselmootori või suru- või maagaasiga töötava ajami vahel. Diisliga töötavaid sisepõlemismootoriga tõstukeid kasutatakse ettevõtte katusekatteta territooriumil, suru- ja maagaasiga tõstukeid ka arvukates siserakendustes.
Sisepõlemismootoriga tõstukid pakuvad võrreldes teiste süsteemidega veel üht eelist. Suure kliirensi tõttu sobivad nad ka väga ebatasase aluspinna korral. Ka mootori suur võimsus on veenev. Kuni 18-tonnise kandevõimega sobivad need intensiivseteks rakendusteks.
Linde-tõstukitel on väike müratase ja säästlikud mootorid ning need töötavad katkestuseta palju töötunde. Pikad hooldusvälbad on muljetavaldavad ja hõlpsasti ligipääsetavad hooldusmoodulid tagavad kiired hooldustoimingud.

Tundlik jõumees
Linde oli esimene ettevõte, kes hakkas sisepõlemismootoriga tõstukitel kasutama hüdrostaatilist ajamit. Sisepõlemismootor paneb tööle pumba. See kannab suletud ringlusega õlirõhu toimel jõu üle veotelje mõlemale hüdraulikamootorile. Operaator juhib Linde kahe pedaaliga õlivoo kogust ja suunda ning vastavalt sellele kiirust ja sõidusuunda.
Tõstuki sõidusuuna muutmiseks tarvitseb vaid pedaale vahetada. Tõstuki pidurdamine toimub suletud õliringlusega. Pidurisüsteemi, sidurit ega ülekannet pole vaja. Seega töötab Linde hüdrostaatiline ajam astmevabalt ning täiesti ühtlaselt ja sujuvalt. Linde sisepõlemismootoritega kahveltõstukite uuenduslik jõuülekanne tagab tundlikkuse ja tõhususe.
Pliiakud
Ideaalsed kergeteks ja keskmise raskusega rakendusteks
Väheintensiivse kasutuse korral on akutõstukid ja pliiakudega laotõstukid jätkuvalt heaks alternatiiviks – nt jaemüüjate puhul, kes kasutavad tõstukit kaupade laadimiseks vaid mõne tunni päevas. Sisepõlemismootoriga tõstukite ja pliiakudega tõstukite investeerimiskulud on enam-vähem samad. Pliiakudega tõstukite hooldus on pisut soodsam ja tõstukid sobivad ka sisekasutuseks. See tehnoloogia on end juba aastakümneid õigustanud.
Minuti täpsusega töötav Linde aku- ja laotõstukite aku tühjenemisnäidik võimaldab kasutust täpselt planeerida. Mitmes vahetuses kasutamisel on akuvahetus paratamatu, kuid Linde akutõstukite viis valikvarustuse komponenti teevad selle väga paindlikuks. Tõstuki saab valikuliselt tellida ka integreeritud laadimisseadmega. Kuna seadmeid kasutatakse väga erinevalt, pakub Linde kasutuse intensiivsusest ja kestusest olenevalt eri mahtuvusega akusid.
Liitiumioonakud
Võtmeteguriks on paindlikkus
Elektromobiilsuse väljakutseks on sisepõlemismootoriga tõstukitega võrdväärne töökindlus. Appi tuleb liitiumioontehnoloogia (Li-ION). See annab aku- ja laotõstukitele pliiakudega võrreldes terve rea eeliseid.
Kulukas ja aeganõudev akuvahetus jääb ära, sest akut saab laadida ka lühikestel töövaheaegadel. Liitiumioonaku ja vastava Linde laadimisseadme kombinatsioon on pliiakudega võrreldes 30 protsenti suurema kogutõhususega. See vähendab energiakulu. Ühtlane pinge tähendab, et jõudlus ei kahane ka aku laetustaseme langedes. Kuna akugaase ei eraldu, siis jäävad ära aku laadimisruumi ja ventilatsiooniga seotud kulud.
Linde liitiumioonlahendus suurendab tõstukite kasutatavust ning teeb töö tõhusamaks, turvalisemaks ja jätkusuutlikumaks. Sobib igasse kasutusvaldkonda. Selle plussid ilmnevad eeskätt kasutamisel mitmes vahetuses, külmladudes või nt joogitööstuses, aga ka eriti tundlikes sektorites nagu farmaatsia- ja toiduainetööstus. Suure paindlikkuse tagamiseks on eri mahtuvusega akud saadaval erineva laadimisvõimsusega.
Sisepõlemismootoriga sõidukite pargi asemele heitevaba alternatiivi otsivale ettevõttele on liitiumioonakudega tõstukid ja laokäitlusseadmed hea valik. Linde pakub omamise kogukulude (TCO) arvutamiseks eri rakendustele kohandatavat nõustamistööriista. Kalkulaatoriga saab teada kliendiomase kasutuse jaoks kõige sobivama energiapaketi.
Kütuseelemendid
Välkkiire tankimine
Rakendusega seotud nõuete kõrval on energiasüsteemi valimisel tähtsal kohal ka tankimiseks ja laadimiseks vajalik ruumitarve, energiakulu ning keskkonnasõbralikkus. Huvipakkuvaks alternatiiviks on kütuseelemendid. Kütuseelemendi reagentideks oleva vesiniku ja hapniku saadusteks on elektrienergia, soojus ja vesi.
Kütuseelemendiga tõstukitel kulub vesinikuga täitmiseks 1–3 minutit. Tõstukite suur kasutatavus on karmi mitme vahetusega töö korral suureks eeliseks. Kütuseelemendi tehnoloogia pakub seetõttu huvi nii tootmises kui intensiivsete logistikateenuste puhul. Vesiniku tankimise taristu ruumitarve on väike.
Vesiniku hinnad on viimastel aastatel oluliselt langenud, mistõttu vähenevad ka käituskulud. Kuna aeganõudev akuvahetus jääb ära ning tankimisele kulub vähe aega, paraneb ka tootlikkus, turvalisus ja hügieen.
Taristu eeltingimused
Kütuseelemendi tehnoloogia on olenevalt rakenduse nõuetest mõnele ettevõttele juba praegu ideaalne energiasüsteem. Linde töötab sobiva lahenduse välja kliendipõhiselt. Tõhusa kasutuse tagamiseks tuleb arvestada teatud eeldustega, nagu tõstukipargi suurus, vesinikutaristu ja toetused.