See brauser on aegunud. Meie veebisaidi täielikuks kasutamiseks palun lülitage üle teisele brauserile.
Kaks Linde Material Handlingu L-MATICUT Austria sanitaarseadmete spetsialist HOLTERI juures
Kaks täistuuridel tegelast väärtust loomas

L-MATICU kasutamine HOLTERI juures

Fredl ja Gust on Austria sanitaarseadmete spetsialist HOLTERI juures uskumatult hästi sisse elanud. Mõlemad Linde L-MATIC-tüüpi kõrglaotõstukid tiirutavad Welsi peakorteri juures usaldusväärselt lao ja väljastusosakonna vahet. Samal ajal keskenduvad nende inimkolleegid täielikult oma põhitööle – väärtust loovale komplekteerimisele.

Tuleb tunnistada, et üht pole Austria sanitaarseadmete hulgimüüja HOLTER veel saavutanud: saata kaup välja enne kliendi tellimust. Võimeka logistikakontseptsiooniga 1873. a loodud pereettevõte pole enam kaugel: „enne kl 18.15 tellitud kauba tarnime riigi piires juba järgmisel päeval. Tellimuse saabumisel enne kl 10.30 tarnitakse soovi korral isegi samal päeval“, selgitab Austriasse ja Saksamaale suunduvate tarnete eest vastutav Lukas Vormair. Selle ambitsioonika tarnelubaduse teeb võimalikuks nutikas kesklao strateegia.

Lähtepunktiks on Welsi ladu, kus on pidevalt sees üle 30 000 toote. Meie sõidukipargi 155 veokit viivad sealt tellitud kauba edasi kaheksasse edasisse logistikabaasi Austrias ja Baieris – olgu tegu tihendi, mullivanni, sifooni või küttekehaga. „Me pole seega üksnes üks Austria kolmest suurimast sanitaarseadmete hulgimüüjast, vaid ka tõsiseltvõetav logistikaettevõte“, märgib Vormair uhkelt; kuid kaubaveo tõhusus ei saa kunagi olla piisav.

Suurte kaupade lahendus...

Logistikast ja tõhususest kõneldes ei saa 21. sajandil automatiseerimisest üle ega ümber, nii ka HOLTERIS. „Ettevõttesisesed kaubavoo protsessid peavad vastama meie klientidele antud lubadustele – varem see igas valdkonnas nii polnud“, kirjeldab Vormair lähteolukorda. Kui väikedetaile liigutati laost kaupade lähtekontrolli juba aastaid mööda automaatkonveierit, siis suuremate toodete puhul kasutati vaid käsiprotsesse. Vormair: „Töötajatel tulid kaubad pärast komplekteerimist oma seadmetega väljastusosakonda vedada, mõned teelõigud olid päris pikad. Paratamatult tuli teha palju tühikäike, kuigi edasi-tagasisõidud röövisid töötajatelt väärtuslikku komplekteerimisaega.“

See oli kivi meie logistikaprotsesse optimeeriva logistikakvaliteedi osakonna kapsaaeda. „Sõitsime Stuttgarti LogiMATi messile, et vaadata kõigepealt, milliseid automatiseerimise võimalusi turul on“, meenutab Vormair. Pärast põgusat pakkujatega tutvumist oli suund selge: „Meie prioriteediks oli usaldusväärsus ja kohandatavus. Teisalt välistasime kohe lahendused, mis oleks nõudnud olemasoleva laotaristu olulist muutmist. Me pole ju mõni klassikaline tootmisettevõte, kes kasutab vaid automaatjuhitavaid lahendusi. Tahtsime lao ülejäänud liiklusega võimalikult hästi sobituvat automaatikakontseptsiooni.“

Linde L-MATIC-tüüpi kõrglaotõstukid Fredl ja Gust Austria sanitaarseadmete spetsialist HOLTERI juures

… vähese vaevaga

Sanitaarseadmete spetsialisti tingimused, nagu tugev tõrkekindel tehnoloogia, juhtsiinide vms paigaldamise välistamine ja lihtne skaleeritavus viisid kiirelt Linde Material Handlingu automatiseerimislahenduste juurde. „Kuigi kohapeal käis esitlusega teisigi pakkujaid, meeldis meile Linde kontseptsioon kõige rohkem“, räägib Lukas Vormair. Lisaks tehnilisele küljele hinnati HOLTERIS eriti positiivselt inimkomponenti: „Kõik oli tipp-topp: eelnev nõustamine, esitlus, teadmised logistikaprotsesside ja automatiseerimine mõju kohta. Võib öelda, et Lindega oli kohe esimesest päevast peale õige tunne.“

Enne kui saime mõlemat Linde L-MATIC-tüüpi autonoomset kõrglaotõstukit HOLTERIS kasutama hakata, pidime tegema mõningaid ettevalmistusi. Esimene asi oli põrandate teema. Vormair räägib: „Tuleb tunnistada, et meie hallipõrand oli juba iganenud ja omajagu kahjustunud. Seetõttu tehti Linde isesõitvate transpordisüsteemide sõitmisalal esmalt renoveerimistöid.“ Teine tähtis teema oli töötajate kaasamine, HOLTER oli siin algusest peale võimalikult läbipaistev. „Rääkisime oma töötajatega ja tegime üheskoos kindlaks, kui kaua võtab käsirežiimil sõitmisega aega, et jõuda laost väljastusplatsile ja tagasi. Tulemuseks saadud 25% tööajast oli ka neile üllatus. Sellega oli meie töötajatele asi selge. Pealegi teati konveieriga väikedetailide vedamisest saadud kogemusest, et automatiseerimine ei konkureeri meil töökohtadega. Otse vastupidi – võimaldame oma töötajatel keskenduda täielikult oma põhitööle – komplekteerimisele.“

Värvisõidud

Fredliks ja Gustiks kutsutud Linde L-MATIC-tüüpi kõrglaotõstukid teevad Welsis juba ammust aega usaldusväärset tööd. Linde profid koostasid selleks kõigepealt halli virtuaalkaardi, mille oluliste tugipunktide alusel seadmed ruumis orienteeruvad. Seejärel seati nii laos kui ka väljastusalal sisse neli eri värvidega tähistatud jaama. Töötajatel tarvitseb vaid komplekteeritud kaubaalused vastavasse jaama viia ja need seal olenevalt juhistest sinisel, oranžil, rohelisel või punasel alal maha panna. Seejärel tuleb vajutada vastavat värvi nuppu, et üks kahest L-MATICUST saaks veotellimuse.

Ülejäänu laabub iseenesest. Niipea kui Fredl ja Gust on sihtjaama jõudnud ja kaubaalused maha pannud, kontrollib töötaja skanneriga kauba õigsuse ja koguse veelkord üle ja viib selle väljastusplatsile. Sellist lõppkontrolli HOLTERIS varem polnud ning see on hea näide automatiseerimise positiivsest mõjust kogu protsessimaastikule.

„Kauba skannimine ja liidumaale vastava õige väljastusplatsi kontrollimine peaaegu välistab saatmisvead“, rõõmustab Lukas Vormair. Mahapanekust Automatiseerimisprojekti teine meeldiv kõrvalmõju on oluliselt korrastatum laokeskkond. „Automaatjuhitavate sõidukite liikumisteed peavad olema vabad, selle oleme oma meeskonnale kohe alguses selgeks teinud. Kuigi meil oli siin tavaks kaupu siin-seal vaheparkida, jäeti kasutuselevõtu esimesest päevast peale sõidutee vabaks“, räägib HOLTERI logistikajuht vaimustunult. Muidugi tunnevad seadmed takistused õigeaegselt ära ja pidurdavad usaldusväärselt – nt kui jalakäija läheb üle sõidutee; turvalisust suurendab ka hästi märgatav Linde BlueSpot™.

Järgneb

Mõlemad Linde L-MATICUD töötavad HOLTERIS juba neli aastat ja teevad umbes 150 sõitu päevas. Fredli ja Gusti vahetus kestab kl 6-st hommikul kl 20-ni õhtul; selle aja jooksul on seadmed peaaegu vahet pidamata teel, sest mõlema tõstuki jaoks on kasutusel vahetusaku. Kui pliihappe energiasalvesti laadimisolek langeb 20% madalamale, tüürib kõrglaotõstuk ise akuvahetusplatsile. Töötaja vahetab aku mõne minutiga käsitsi ära. Lukas Vormair võtab kokku:

kõik läkski nii, nagu kavatsesime. Komplekteerijatel on rohkem aega oma tegeliku töö jaoks ja meie kaubavoog vastab nüüd tõesti meie lubatule.

Lisaks teame kindlalt, et Linde MH ei jäta meid hätta. Viimane näide on lao ümberehitusmeetmetest tingitud uus marsruudijuhtimine. „Linde meeskond oli kiirelt kohal, et kindlaks teha, kas uus marsruudijuhtimine on teostatav.“ Praegu mõtleme Welsis juba sellele, et L-MATICU parki uute seadmete võrra laiendada. Nende hooleks saaks jätta uue halli veotööd. Hea tuleb ringiga tagasi, mõnikord isegi (täis-)automaatselt …

Kaks Linde Material Handlingu L-MATICUT Austria sanitaarseadmete spetsialist HOLTERI juures

Fritz HOLTER GmbH

Welsis asuv Fritz HOLTER GmbH üks Austria kolmest suurimast sanitaarseadmete hulgimüüjast. 1873. a rajatud ja senini pereettevõttena tegutsev HOLTER pakub oma 20 filiaaliga tööd umbes 850 töötajale, kellest 330 tegutsevad logistikas. Oma sõidukipargi 155 veokit tarnivad kesklaost ja kaheksast Austrias ning Saksamaal asuvast logistikabaasist ning kahest jaotuskeskusest umbes 30 000 erinevat toodet.