See brauser on aegunud. Meie veebisaidi täielikuks kasutamiseks palun lülitage üle teisele brauserile.
Linde Material Handlingu akutõstuki kasutamine Emonsis
Muudetud süsteem

Liitiumioontehnoloogia on Emonsile veenev

Kuidas kujundada oma siselogistika tõhusamaks, puhtamaks ja jätkusuutlikumaks? Emons Spedition GmbH jaoks oli vastus päevselge – Großbeereni segaveoste laos mindi gaaskütusel töötavatelt tõstukitelt sihikindlalt üle liitiumioonliitiumioonseadmetele.

Kl 6 hommikul Berliini ja Potsdami vahel: Emonsis käib sel varajasel tunnil juba vilgas tegevus. Veok veoki järel pöörab ekspediitorfirma territooriumile sisse. Siia tarnitakse kaupu kogu Saksamaalt ja valmistatakse ette edasiseks transpordiks pealinna või ümbritsevasse Brandenburgi piirkonda. „Töötame siin 24 tundi päevas, viis ja pool päeva nädalas. Seda on kokku päris tublisti,“ selgitab ekspedeerimisjuht Nätsch.

Tihedalt järjestatud ekspedeerimissäri sujuvaks tööks on muidugi vaja võimsat tõstukiparki. „Töötajad tühjendavad sellega treilereid, korraldavad hallis kaupu ja laadivad hiljem kohaletoimetavatele sõidukitele. Võib öelda, et Meie seadmed on pidevalt töös.“

Sõna on töötajatel

Selle suure ülesandega toimetulekuks läks keskmise suurusega ettevõte lõpuks üle 1,6–2,0-tonnise kandevõimega Linde-tõstukitele, mis töötasid tavapäraselt gaaskütusel. Kui mõned neist seadmeist tuli kavakohaselt välja vahetada, katsetati ka ühe Kaug-Ida tootja liitiumioonseadet. „Vaid mõne päevaga saime aru, et see ei sobi,“ räägib tõstukijuht Peter Weiss: „Tõstukite koormakäitlus oli väga ebatäpne. Kitsastes ruumioludes kaupu teisaldades peab töötama sentimeetri täpsusega, et kaupu mitte kahjustada.“ Tema ekspedeerimisjuht lisab: „Töötajate arvamus on meile väga tähtis, sest tipptasemel tööd saab teha vaid tipptasemel seadmetega.“ Pidev töötajaskonna vajadustega arvestamine tõi Emonsi viimaks ka Linde Material Handlingu liitiumioonseadmete juurde.

„Kahe pedaaliga juhtimise ja Linde Load Controliga oli meil kõik suurepäraselt sujunud, neid tahtsime oma akutõstukitele tingimata ka edaspidi.“ Seega pole ime, et Linde lepingupartnerilt antud katseseade Linde E18 Li-ION sai kohe sooja vastuvõtu osaliseks.

Turvaline koormakäitlus kitsas ruumis Linde Material Handlingu akutõstukitega

Gaaskütusega seadmetelt pliihappeakuga tõstukitele üleminek ei tulnud Emonsis kõne alla. Logistikaprofid põhjendavad seda nii: „Esiteks on akuvahetus võrdlemisi kulukas ja nõuab ruumi. Teiseks poleks nende energiasalvestite laadimistsüklid meie kasutusprofiiliga sobinud. Lisaks veel nende suhteliselt suur temperatuuritundlikkus.“

Edumudel(id)

Linde liitiumioonakuga tõstukid E16 kuni E20 surisevad nüüd juba peaaegu kolm aastat töökindlalt ja oma kolme ratta tõttu eriti vilkalt logistika sõlmpunktis Emonsi Brandenburgi filiaalis. Peagi vahetatakse välja järgmine sisepõlemismootoriga tõstuk, nii et koha peale jääb varumehena alles vaid üks gaaskütusel töötav seade. „Ka teised Emonsi filiaalid on vahepeal meie eeskujul liitiumioonile üle läinud,“ teab Michael Nätsch. Iga sellise tänapäevase tõstuki veojõu allikas on üks 16,3 kWh võimsusega liitiumioonaku. „See keskmise suurusega aku tagab kaheksatunnise põhikasutuse ja on meile optimaalne,“ räägib ekspedeerimisjuht. Tõstukeid vahelaaditakse pauside ajal, et juhtidele oleks vajalik sõidu- ja tõstevõimsus alati tagatud.

Ka suutlikkuses ei jää liitiumioonseadmetel oma sisepõlemismootoriga kolleegidest maha: „Meil saavad nad tõesti vatti – 2500 töötundi tõstuki kohta aastas. Aga seadmed ei nurise,“ räägib Nätsch.

Kolmest akulaadijast meie tõstukipargile piisab. Vajalikul hulgal tõstukeid on alati kasutusvalmis. Gaasiballooni vahetamiselt regulaarsele vahelaadimisele üleminek polnud mingi probleem.

Linde Material Handlingu liitiumioontehnoloogia võimaldab kiiret laadimist

Päeva, või õigemini küll Emonsi tegusa töönädala lõpuks on üleminek olnud kõigi asjaosaliste edulugu – ka tõhususega on asi korras, sest elektrile kulub gaaskütusega võrreldes oluliselt vähem. „Linde-seadmetega käib siin kõik ikka nagu kellavärk. Aga nüüd liitiumiooniga vaiksemalt, puhtamalt ja tõhusamalt,“ teeb logistik rahulolevalt kokkuvõtte. Tasub riskida ja süsteemi muuta – eriti kui on teada, et pärast on asi veel parem...

Linde akutõstuk E20 Emonsi laos kaupa vedamas.

Emons Spedition

Saksa Emons Spedition GmbH on 1928. a Kölnis rajatud transpordi- ja logistikaettevõte, millel on globaalselt enam kui 100 esindust. Ainuüksi Saksamaal on 24 filiaali, üks neist Brandenburgi liidumaal Großbeerenis. Sealses logistika sõlmpunktis on hõivatud umbes 125 töötajat, kes korraldavad Berliini ja Brandenburgi liidumaale suunatud segakauba laadimist, misjärel see Emonsi sõidukipargi autodega klientidele kohale toimetatakse. Ettevõtte Linde-tõstukipargis minnakse järk-järgult gaaskütuselt üle liitiumioonile. Praegu on tõstukipargis üheksa Linde-seadet: seitse liitiumioonakuga E16 kuni E20 ja kaks sama kandevõimega gaaskütusel töötav tõstukit, millest üks asendatakse peagi tänapäevase liitiumioon-ekvivalendiga. Kõik Linde tõstukid on varustatud turvasüsteemiga Linde BlueSpot™ ja üliergonoomilise istmega Super Comfort active seat, millel on ka istmesoojendus ja õhkvedrustus. Täisteeninduse liisinglepingu osapool Linde-MH-võrgupartner TRAFÖ GmbH pakub tuge ja hooldust.